خواب راحت در شب
نوشته شده توسط : امیرحسین سلطانی

بی‌خوابی و مشکلات خواب با وجود مشغله‌ها و تنش‌های زندگی روزمره امری شایع و مشکل‌ساز است اما می‌توان برای بهبود کیفیت خواب از انواع و اقسام روش‌های کاربردی بهره برد. اگر مشکل پزشکی خاصی وجود نداشته باشد رعایت چند نکته کوچک اما مهم می‌تواند به شما کمک کند.

برای داشتن خواب راحت در شب این مقاله را به طور کامل در سایت بریفبوک مطالعه کنید.

برای داشتن خواب راحت پیش از خواب ورزش نکنید

بدن شما برای آن که بتوانید به راحتی به خواب بروید باید دمای خود را پایین بیاورد. وقتی شما بلافاصله قبل از خواب ورزش می‌کنید دمای بدن خود را بالا می‌برید. دمای بالای بدن شما تا 5 یا 6 ساعت بعد از ورزش باقی می‌ماند. این باعث می‌شود زمان به خواب رفتن شما طولانی شود. سعی کنید حداقل سه ساعت پیش از خوابیدنتان ورزش نکنید.

در طول روز نخوابید

خوابیدن طولانی در طول روز ساعت طبیعی مغز شما را به هم می‌ریزد. در روز نهایتا یک خواب کوتاه نیم ساعته داشته باشید تا شما را سرحال کند. اما خواب طولانی روز، خواب و بیداری‌تان را باهم مختل می‌کند.

تمرین تنفس عمیق

تمرین‌های آرمیدگی پیش از خواب به خواب راحت شما کمک می‌کند، تنش بدن شما را در طول خواب کمتر کرده و خستگی شما را بعد از خواب بیشتر از بین می‌برد. روش‌های مختلفی برای القای آرمیدگی به بدن وجود دارد. دم را با تمام توان انجام دهید و شکم خود را بیرون دهید.

هوا را در سینه خود 5 شماره نگه دارید و پس از آن با پنج شماره به طور کامل تخلیه کنید. این کار را سه بار پشت سر هم انجام دهید و سعی کنید بدنتان آرام و آرام‌تر شود. برای تمرین‌های کامل‌تر آرمیدگی می‌توانید به متخصصان روانشناس مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: خواب راحت در شب" خواب راحت" خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: